mandag 26. januar 2009

Babytalllkkkk


Jeg har fått noen spørsmål om det å være mamma fra en leser, som snart blir mor selv:)
Tenkte å skrive litt om det å være mamma.. Når det gjelder Naomi er hun ganske snill, hun gråter kun når hun er sulten(eller bare vil kose med puppen.) Noe som er ganske greit. Hun sover for det meste på natten, hun sovner i 2tiden og sover da helt til 6-7tiden. Da skrifter enten jeg eller Luis bleie, og hun får mat. Blir kanskje også underholdt litt før hun sovner igjen. Jeg kan bli sliten eller trøtt, men jeg er der for hun hele tiden. Det som er, er det at alle babyer er forskjellige og derfor når ikke det til alle. Jeg skal gi noen råd, som dere buuuurrrde følge.

1. Få babyen til å bli vandt til å sitte i stol eller ligge litt på egenhånd. ( ikke hele tiden hold han/henne,for da vil babyen det hele tiden)
2. La babyen bli vandt til å ligge for seg selv, sånn at når han/hun åpner øynene ikke begynner å skrike for at den ser den ligger alene.
3.Ikke gå rundt med babyen hver gang du skal få han/hun til å sovne. Da kan det bli en uvane for babyen at han/hun kun vil sove på den måten.
4.Ikke la han/hun kose med puppen for mye.. Det er greit i begynnelsen ,men det også kan bli en vane babyen liker for å kunne sovne.

Sorry for lite blogging, men sånn blir det bare!
Ha en flott uke alle sammen:)


8 kommentarer:

AnjaVictoria sa...

Goody! Proud mom and a good mom! Gleder meg til jeg selv får oppleve det.

Malina sa...

Så søt hun er :)

Anonym sa...

forstår godt at du ikke blogger så mye for tiden. Men det er utrolig gøy å se bilder av lille naomi da :D

I sa...

Hihi. Takk for det :)

Kjempeherlig bilde av Naomi, hun ser blid ut! <3

Og flotte tips! Synes du virker som en suuper mamma! :) Ikke rart den lille jenta di digger deg :D

Anonym sa...

For en nydelig liten jente :) gratulere :)

Maja sa...

Nydelig!:)

Andressa sa...

aaw ;D Smarte tips ^^
Naomi er heldig ;*

Anonym sa...

Så søt! :)